CHP Tekirdağ Milletvekili İlhami Özcan Aygun, gazetemize yaptığı açıklamada, çiftçinin ürünlerini satmak için Toprak Mahsulleri Ofisinden (TMO) randevu almakta güçlük çekmesini sert bir dille eleştirdi.

Geçen hafta TMO Genel Müdürü Ahmet Gürdal ile sorunun çözümüne ilişkin bir görüşme gerçekleştirdiğini anlatan Aygun, bu görüşmede kendisine sorunun çözüleceğinin söylendiğini aktardı.

Ancak bu konuda henüz bir arpa boyu yol alınamadığını belirten Aygun, “Sıkıntılar devam ediyor. Vatandaşlar sıra bekliyor. Vatandaşlar daha önce hastanelerde sağlık sorunlarıyla ilgili nasıl sıra alamıyorsa, bekliyorsa, şimdi de TMO’daki randevu sistemi devam ediyor” diye konuştu.

TMO’nun bu konuda algı yarattığını savunan Aygun, şunları kaydetti:

“TMO diyor ki ‘Biz ürünü alacağız’, kardeşim alacaksın da ne zaman alacaksın. İnsanların en büyük sıkıntısı olduğu bir dönem. Biçerdöverciye para ödeyecek, daha önce alış verişini yapmış esnafa para ödeyecek. Ama ortada para yok. Ödeme yok. Tüccara gittiği zaman da en az 2-2,5 lira fiyat aşağıda. Şimdi burada vatandaş ne yapsın, esnaf sıkıştırıyor borcu var. Şu anda ürününü satacak yer bulamıyor. TMO da lafı değiştiriyor. Algı yapıyor. Malı alacaksın da ben benden gittikten sonra neye yarar.”

KAFALARINI KUMA GÖMMÜŞLER

Aygun, sorunun çözümü için yetkililere uyarıda bulanarak, şunları ifade etti:

“90’lı yıllarda TMO çiftçinin kara gün dostuydu. Alımlarını gerçekleştiriyordu. Hiçbir sorun yoktu. Ama şimdi geldiğimiz noktada ‘teknoloji ilerledi, sistem ilerledi’ diyoruz. Ama maalesef şu anda çiftçi hastanelerde tedavi olmayı bekleyen vatandaşlar gibi ürününü satmak için randevu almaya çalışıyor, ama başaramıyor. TMO ve Bakanlık yetkilileri kafalarını kuma gömmüşler. Günü geçiştirmeye bakıyorlar. Zamana yaymaya çalışıyorlar. Köylümüzün bir dakika kaybedecek zamanı yok, ürünü satıp borcunu ödemesi gerek.”

Muhabir İlkay Danacılar